Selasa, Februari 17

Aku tengah membebel ( Siri 1 ).....




Semalam aku pergi mengeteh( minum teh)kat kedai kopi..Bukannya kat rumah aku tak ada kopi.. nescafe, milo,holick, susu cap junjung, kopi jantan, kopiko, semua ada tapi feel dan nikmat kopi kat kedai tu lain tambah pula yang buatnya abang macha yang bertubuh sasa dan bermisai panjang sedepa...
Sape kata duduk kedai kopi tak ada faedah. Macam-macam cerita aku dengar...Boleh kongsi macam-macam pengalaman yang tidak boleh dibeli dikedai runcit mak siti...Dari bab dunia hinggalah akhirat..Tak lah sampai mengumpat macam mak jah jiran sebelah rumah anak saudara adik ipar aku tu...Itu lah kalau sentiasa berfikiran negatif. Jangan peningkan kepala nak cari kelemahan dan kesalahan orang.Tengok diri kita dulu sebelum mengata orang..mungkin kita bernasib baik jadi orang yang baik..macamana pula nanti dengan anak kita, cucu cicit kita...apa salah sentiasa berfikiran positif dengan orang.. buka mata.. lapangkan dada..ringankan minda...cubalah buat anjakan paradigma.. Jangan hanya pandang sebelah mata... dah ada dua biji mata gunakanlah kedua-duanya..
Walaupun kehadiran kami tidak begitu menguntungkan sebab hanya dengan secawan kopi boleh duduk kat situ sampai pagi..namun kehadiran kami pastinya memberi reputasi tentang kedai... ramai dan meriah...
Banyak lagi keistimewaan kedai kopi ni...tapi kali ni aku bagi sikit dulu nanti aku sambung lagi sebab aku tak ada masa..lepas ni nak pergi kedai kopi...