Rabu, Januari 14

Apa yang kita cari.....

Kita ni bila-bila boleh mati,kalau dah sampai ajal tak ada cara lain lagi nak elak....nak lari ke...macam lari Bolt Usain lari 100 meter sampai pecah rekod dunia atau nak menyorok dalam bilik kebal yang tak boleh ditembusi bom atom sekali pun..kalau dah sampai masa dan ketikanya memang tak boleh dielak...So...sendiri mau ingat le.... apa sangat yang kita cari kat dunia ni.....

1) DUIT BERJUTA TAK ADA NILAI

Masa hidup punya bangga sampai tak ingat dunia,nak apa semua boleh beli...org pun g beli.Hidupnya menjadi hamba duit... baginya duit adalah segal-galanya...Semua org dan benda ada harganya.Bila dah keras kejang dan masuk ke alam kubur duit walau satu satu sen pun takde nilainya.

2)RUPA LAWA TAK ADA GUNA

Di dunia boleh le bangga dgn rupa paras kurniaan Tuhan walaupun jarang nak ingat apatah lagi bersyukur pada-NYA.Bila dah balut kain kapan semuanya takde maknanya. Makan dek ulat juga le.

3)BINI CANTIK TAKDE MAKNA

Masa kat dunia rasanya kitalah manusia paling bertuah sebab ada bini yang paling cantik dan dan seksi.Org lain telan air liur aje le tapi bila dah mati,baru korang tau betapa seksanya.Air liur pun takde nak telan.

4)ANAK BERDERET TAK DAPAT NAK MENOLONG

Elok ada anak ramai,lagi elok kalau semuanya anak-anak soleh sebeb dia orang aje le harapan bila korang 'kat sana'.Doa dia orang le yang dpt menentukan seksa atau selesa temppt korang tu tapi kalau semuanya anak-anak asal boleh....masak kita di sana.

5)PANGKAT DAN PINGAT TAK ADA FAEDAH

Bukan senang nak dapat pangkat serta pingat kat dunia ni. Sepanjang hayat berkhidmat untuk orang ramai serta tabur bakti serta bukti biar org nampak korang punya jasa baru boleh dapat anugerah.Tapi kita buat semua tu bukan kerana Allah kan?Kat sana karang rasakan.

So....fikir-fikirkanlah ye......